
Az RM-Z450 továbbra is azt a kategóriaelső teljesítményt nyújtja, amely a valaha gyártott 450 cm3-es crossmotorok között a legsikeresebbek egyikévé tette. A 2016-os modell a Suzuki rajtsegítő rendszerének (S-HAC) továbbfejlesztett változatával van felszerelve, ami tökéletes rajtolással juttatja versenyelőnyhöz a motorost. Emellett az ultrakönnyű és könnyen hangolható 49 mm-es Showa SFF-Air villa gyári színvonalú teljesítményt és beállítási lehetőségeket kínál a motoros számára, bármilyen képességű legyen is. Mindehhez robusztus, mégis szuperérzékeny váz járul, így az RM-Z450 továbbra is nyerő motor.
A könnyű új első féknyereg csökkenti a tömeget, és továbbra is kiváló fékerőt biztosít.
A progresszív gázösszeköttetéssel rendelkező, könnyű, akkumulátor nélküli, motocross-célú elektronikus üzemanyag-befecskendező rendszer hatékony teljesítményleadást tesz lehetővé.
A 12 furatos injektor által biztosított kiváló üzemanyag-levegő keverék hatékony működést garantál.
A Suzuki által fejlesztett nikkel-szilícium-karbid (SCEM) felületkezelésű alumíniumhenger masszív és könnyű, továbbá hatékony a hőleadása.
A karcsú kialakítású vázon a motoros pozíciója keskeny és a műszerfal felé nyílik, így aktívabban kezelhető a gép.
A Showa piggyback-tartályos hátsó lengéscsillapítón gyors–lassú húzó- és nyomófokozatú csillapítás és a rugó-előfeszítés állítható be.
A versenyihletésű, emelkedésarányos rugóstag segítségével a hátsó lengéscsillapító 310 mm-es kerékamplitúdót és maximális tapadást biztosít.
A versenykialakítású féktárcsák és Excel alumíniumfelnik az alapfelszereltség részei.
A tapadó ülés szürke felső felületének domború keresztmintázata jobb tapadást nyújt a motoros számára.
Az üzemanyag-szivattyú karbantartó sapkája és az üzemanyagtömlő csatlakozója tartozék a karbantartás megkönnyítésére, amikor a tulajdonos leszereli az üzemanyagtartályt karbantartási célból.
A kipufogódobnál hagyományos csavarokat használtak szegecsek helyett, hogy megkönnyítsék a kipufogódob üveggyapot szigetelésének cseréjét.
Motor típusa | Négyütemű, egyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC |
Hengerűrtartalom | 449 cm³ |
Furat x löket | 96.0 mm x 62.1 mm |
Sebességváltó | 5-sebességes mechanikus |
Teljesítmény | ca. 42 kW (57 LE) |
Nyomaték | N/A |
Hosszúság | 2190 mm |
Szélesség | 830 mm |
Magasság | 1270 mm |
Tengelytáv | 1495 mm |
Szabad magasság | 325 mm |
Első futómű | Fordított teleszkópvilla, légrugó, olajcsillapítás |
Hátsó futómű | Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás |
Első fék | Tárcsa |
Hátsó fék | Tárcsa |
Hátsó gumiabroncs | 110/90-19 (62M), tömlős típus |
Első gumiabroncs | 80/100-21 (51M), tömlős típus |