A Hayabusa fenséges jelenlétéről roppant erejéről és gyorsaságáról híres. A sportteljesítmény új szintre emelésével szerzett hírnevet magának, ezért nem csoda, hogy az elmúlt két évtizedben, az általa létrehozott kategóriában képes volt megőrizni első helyét.
MOTION TRACK BRAKE SYSTEM
A mozgáskövető fékrendszer (Motion Track Brake System) a beépített tehetetlenségmérő (IMU), valamint a jármű helyzete, illetve az első és hátsó kerék sebessége alapján lehetővé teszi, hogy az ABS ne csak a jármű függőleges helyzetében léphessen működésbe, hanem akkor is, amikor a motorkerékpár épp valamelyik oldalra be van döntve.
LEJTMENETVEZÉRLŐ
A Lejtmenetvezérlő folyamatosan monitorozza a jármű helyzetét még lejtőn való haladáskor is. Lejtmenet alkalmával akár a fékkar, akár a fékpedál működtetése során a rendszer a féknyomást olyan módon szabályozza, hogy a fékezés során a hátsó kerék ne tudjon az úttól elemelkedni.
SCEM
A SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material) a Suzuki saját fejlesztésű speciális henger felületbevonata. A nikkel-szilíciumkarbid felületkezelő / be-vonó eljárás kifejlesztésében a versenypályákon szerzett tapasz-talatok játszották a főszerepet.
SCAS
A Suzuki által kifejlesztett csúszókuplung (Suzuki Clutch Assist System – SCAS), melynek köszönhetően a visszaváltások finomabbak, kontrollálhatóbbak. Működése: lassítás közben, visszaváltások esetén, amikor a fellépő fordulatszám és nyomaték-különbség a hátsó kerék megcsúszásához vezetne, a SCAS csökkenti a kuplungtárcsák közti nyomást, kontrollált csúsztatást engedélyezve.
RAJTAUTOMATIKA
A rajtautomatika (Launch Control System) abban segít a zártpályás versenyeken a motorosnak, hogy automatikusan visszafogja a motor fordulatszámát, valamint optimalizálja a nyomatékot, amikor a motoros teljesen kinyitott gázmarkolattal a kuplungkar kiengedésére koncentrál.
SAIS
Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS) egy elektronikus indításgátló rendszer, mely a motor indítását csak eredeti kulcs jelenlétében teszi lehetővé.
SRAD
A Speciális Légbeáramló Rendszer (Suzuki Ram Air-Direct – SRAD) levegőbeszívó csövei az aero-dinamikailag legnagyobb nyomást biztosító pontban, a motorkerékpár középvonalában, az „orrhoz” minél közelebb kerülnek elhelyezésre. Ezen elhelyezés javítja a szívóoldal hatékonyságát valamint növeli a teljesítményt nagy sebességeknél.
KIPÖRGÉSGÁTLÓ
A Suzuki kipörgésgátló rendszere folyamatosan ellenőrzi az első és hátsó kerekek sebességét, a gázmarkolat állását, a főtengely pozícióját, valamint a sebességi fokozatot, és szinte azonnal csökkenti motorteljesítményt, amikor kerék- túlpörgést érzékel. A teljesítmény kontroll a gyújtási idők, továbbá a levegő mennyiségének egyidejű szabályozásával valósul meg, így jön létre a finomabb tapadás. Mindennek eredménye, hogy a hosszú távú motorozás könnyebb és kényelmesebb, ezáltal csökkenti a fáradtságot.
SESS
Egy átlagos motorkerékpáron az elindításához a vezetőnek addig kell lenyomva tartania az önindító gombját, amíg a motor be nem indul. A Suzuki Beindítást Egyszerűsítő Rendszere (Suzuki Easy Start System) lehetővé teszi, hogy egy gyors gomb-nyomás elegendő legyen a motor elindításához, éppúgy mint a korszerű autók motorjainak indításakor.
ABS
Az elektronikus szabályozású blokko-lásgátlóval kiegészített fékrendszer biztos úttartást garantál intenzív lassításnál, csúszós útburkolaton is. A rendszer megakadályozza a kerekek blokkolását, ha az útburkolat tapadása hirtelen megváltozik, vagy túlságosan erősen fékez a vezető. Hatékony működése a modern vezérlőegységnek köszönhető, ami fordulatonként ötvenszer ellenőrzi a kerekek forgási sebességét, s az aktuális tapadási viszonyokhoz igazítja a fékerőt. *A rendszer működését befolyásolhatják az útviszonyok (pl. nedves, laza, egyenetlen talaj). Egy ABS-szel felszerelt jármű féktávja hosszabb lehet egy blokkolásgátlóval nem rendelkező modell esetében. Az ABS nem képes kivédeni a kerekek oldalirányú csúszását kanyarban. Kérjük, vezessen óvatosan és ne értékelje túl az ABS képességeit!
SDMS-α
A Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) öt fejlett elektronikus vezérlőrendszert tartalmaz, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy mindegyikhez egyedi beállításokat válasszon. Optimalizálja a teljesítményjellemzőket és a motor viselkedését, hogy alkalmazkodjon a változó útfelületekhez, a vezetési körülményekhez és az előnyben részesített vezetési stílusokhoz.
HÁROM KÜLÖNBÖZŐ MOTORTELJESÍTMÉNY
Válassz három különböző motorteljesítmény közül, amelyekkel út és vezetési viszonyoknak megfelelően vezérelheti a teljesítményt. Az üzemmód 1. fokozata határozott választás a tapasztalt motoros számára egy sportos guruláshoz. 2. fokozata praktikussá teszi a motort a hétköznapi használatra. A 3. fokozata egy lágyabb teljesítményt nyújt, amelyben komfortosan lehet közlekedni.
EBCS
Ez a rendszer kiküszöböli, hogy a motorfékezés hatására a hátsó kerék kicsússzon vagy megugorjon, és egyenletesebb menetteljesítményt és irányíthatóságot biztosít. Három üzemmód, illetve a rendszer kikapcsolása közül választhatsz, hogy a vezetési körülményeknek vagy az igényeidnek megfelelően vezérelje a motorfékezés tényleges hatásfokát.
ALCS
A Suzuki egy olyan korszerű rendszert fejlesztett ki, amely sikeresen maximalizálja a gyorsulási teljesítményt, miközben megakadályozza, hogy az első kerék felemelkedjen a talajról. A rendszer aktiválását követően 10 üzemmódbeállítás választható: az 1. fokozat minimális vezérlést biztosít, míg a 10. fokozatban gyakorlatilag lehetetlenné válik az első kerék felemelése, még akkor is, ha a gázkart teljesen kinyitják és hátul egy utas ül.
ASL
A motorkerékpár-iparban elsőként került bevezetésre ez a rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a végsebesség beállításával korlátozható legyen a sebesség, azon belül tetszés szerint lehet gyorsulni és lassítani. Megnyugtató opció lehet akkor, ha azon aggódsz, hogy túlléped a megengedett sebességhatárt.
ESS
A Suzuki motorkerékpárokon elsőként kapott helyet ez a funkció, amely az első és hátsó irányjelzőket villogtatja a követő járművek figyelmeztetésére hirtelen fékezés esetén 55 km/h vagy annál nagyobb sebességnél.
MEGSZAKÍTÁSMENTES GYORSÍTÁS
A rendszer éppen elegendő időre (az érzékenységi beállításoktól függően 50 és 75 ezredmásodperc közötti időtartamra) automatikusan megszakítja a teljesítményleadást a sebességváltó fogaskerekeinek körmein lévő terhelés feloldásához, ezáltal tisztán váltható a következő sebességfokozat, és simább, szinte megszakításmentes gyorsítás érhető el. Így a gázkar elzárása és a kuplungkar használata nélkül lehet lefelé és felfelé váltani, amivel értékes másodperceket tudunk gyűjteni a versenypályán.
MOTION TRACK TCS
A Suzuki fejlett mozgáskövető kipörgésgátló rendszere (Motion Track TCS) lehetővé teszi, hogy a vezető különböző kipörgésgátlási szinteket válasszon ki az út- vagy pályaviszonyoktól, valamint saját stílusától és tapasztalatától függően. A Motion Track TCS folyamatosan ellenőrzi az első és hátsó kerekek sebességét, a gázmarkolat állását, a főtengely pozícióját, valamint a sebességfokozatot és a motorkerékpár mozgását, szinte azonnal csökkenti a motorteljesítményt, amikor kipör-gés észlelhető vagy várható. A rendszer a motorteljesítményt a gyújtásidőzítésen és az üzemanyag-adagolószelep állásán keresztül szabályozza.
EURO 5
Csak az európai specifikációkkal rendelkező modellek rendelkeznek az EURO 5 előírásnak megfelelő károsanyag kibocsátással.
TEMPOMAT
A tempomat lehetővé teszi a motoros számára, hogy a beállított sebességgel haladjon a gázkar folyamatos húzása nélkül, aminek köszönhetően a hosszú utak során lényegesen csökken a motoros fáradtságérzete.
ISC
A fordulatszám asszisztens az ISC mechanizmus segítségével kissé megemeli a motor fordulatszámát, éppen annyira, hogy elinduláskor és alacsony sebességgel való közlekedésnél csökkentse a lefulladás kockázatát. Ezzel a funkcióval a vezető stabilabbnak, magabiztosabbnak érezheti magát a motor nyergében.
AKTÍV FÉKNYOMÁS ÁLLÍTÁS
A rendszer a motor terhelési állapotának függvényében segíti az optimális fékerő használatát. A rendszer a fékezés alkalmával folyamatosan figyeli a motor terhelését és a terhelésnek megfelelően állítja a féknyomást. Más nyomást alkalmaz a rendszer teljes- és mást részterhelés esetén.
Motor típusa | Négyütemű, négyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC |
Hengerűrtartalom | 1340 cm³ |
Furat x löket | 81 mm × 65 mm |
Sebességváltó | 6-sebességes mechanikus |
Teljesítmény | 145 kW (197 LE) / 9500 rpm |
Nyomaték | 155 Nm / 7200 rpm |
Hosszúság | 2190 mm |
Szélesség | 735 mm |
Magasság | 1165 mm |
Tengelytáv | 1480 mm |
Szabad magasság | 120 mm |
Első futómű | Fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás |
Hátsó futómű | Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás |
Első fék | Dupla tárcsa |
Hátsó fék | Tárcsa |
Hátsó gumiabroncs | 190/50ZR17M/C (73W), tömlő nélküli |
Első gumiabroncs | 120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli |