• Hétfőtől–Péntekig: 9:00–17:00, Szombat: 9:00-12:00 (Márc. 1-től Szept. 30-ig)
  • 6728 Szeged, Algyői út 58.
  • +36 62 466 176

HAYABUSA 2024

6 999 000 Ft

HAYABUSA 2024

A TÖKÉLETES EGYENSÚLY

A Hayabusa fenséges jelenlétéről roppant erejéről és gyorsaságáról híres. A sportteljesítmény új szintre emelésével szerzett hírnevet magának, ezért nem csoda, hogy az elmúlt két évtizedben, az általa létrehozott kategóriában képes volt megőrizni első helyét.

A TÖKÉLETES EGYENSÚLY

A továbbfejlesztett vezetési élmény még simább erőátvitelt és optimálisabb vezérlést biztosít a legújabb elektronikus rendszerek egész gyűjteményét felsorakoztatva, amelyek célja a teljesítményjellemzők optimalizálása, ezáltal a Hayabusa jobban irányíthatóvá, kiszámíthatóbbá és a megbízhatóság szimbólumává vált.

TETTREKÉSZ

A Suzuki intelligens vezetési rendszerbe (S.I.R.S.) tartozó fejlett elektronikus vezérlőrendszerek gyűjteménye jóval meghaladja az SDMS-Alpha által biztosított opciókat.

MOTION TRACK BRAKE SYSTEM
A mozgáskövető fékrendszer (Motion Track Brake System) a beépített tehetetlenségmérő (IMU), valamint a jármű helyzete, illetve az első és hátsó kerék sebessége alapján lehetővé teszi, hogy az ABS ne csak a jármű függőleges helyzetében léphessen működésbe, hanem akkor is, amikor a motorkerékpár épp valamelyik oldalra be van döntve.

LEJTMENETVEZÉRLŐ
A Lejtmenetvezérlő folyamatosan monitorozza a jármű helyzetét még lejtőn való haladáskor is. Lejtmenet alkalmával akár a fékkar, akár a fékpedál működtetése során a rendszer a féknyomást olyan módon szabályozza, hogy a fékezés során a hátsó kerék ne tudjon az úttól elemelkedni.

SCEM
A SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material) a Suzuki saját fejlesztésű speciális henger felületbevonata. A nikkel-szilíciumkarbid felületkezelő / be-vonó eljárás kifejlesztésében a versenypályákon szerzett tapasz-talatok játszották a főszerepet.

SCAS
A Suzuki által kifejlesztett csúszókuplung (Suzuki Clutch Assist System – SCAS), melynek köszönhetően a visszaváltások finomabbak, kontrollálhatóbbak. Működése: lassítás közben, visszaváltások esetén, amikor a fellépő fordulatszám és nyomaték-különbség a hátsó kerék megcsúszásához vezetne, a SCAS csökkenti a kuplungtárcsák közti nyomást, kontrollált csúsztatást engedélyezve.

RAJTAUTOMATIKA
A rajtautomatika (Launch Control System) abban segít a zártpályás versenyeken a motorosnak, hogy automatikusan visszafogja a motor fordulatszámát, valamint optimalizálja a nyomatékot, amikor a motoros teljesen kinyitott gázmarkolattal a kuplungkar kiengedésére koncentrál.

SAIS
Suzuki Advanced Immobilizer System (SAIS) egy elektronikus indításgátló rendszer, mely a motor indítását csak eredeti kulcs jelenlétében teszi lehetővé.

SRAD
A Speciális Légbeáramló Rendszer (Suzuki Ram Air-Direct – SRAD) levegőbeszívó csövei az aero-dinamikailag legnagyobb nyomást biztosító pontban, a motorkerékpár középvonalában, az „orrhoz” minél közelebb kerülnek elhelyezésre. Ezen elhelyezés javítja a szívóoldal hatékonyságát valamint növeli a teljesítményt nagy sebességeknél.

KIPÖRGÉSGÁTLÓ
A Suzuki kipörgésgátló rendszere folyamatosan ellenőrzi az első és hátsó kerekek sebességét, a gázmarkolat állását, a főtengely pozícióját, valamint a sebességi fokozatot, és szinte azonnal csökkenti motorteljesítményt, amikor kerék- túlpörgést érzékel. A teljesítmény kontroll a gyújtási idők, továbbá a levegő mennyiségének egyidejű szabályozásával valósul meg, így jön létre a finomabb tapadás. Mindennek eredménye, hogy a hosszú távú motorozás könnyebb és kényelmesebb, ezáltal csökkenti a fáradtságot.

SESS
Egy átlagos motorkerékpáron az elindításához a vezetőnek addig kell lenyomva tartania az önindító gombját, amíg a motor be nem indul. A Suzuki Beindítást Egyszerűsítő Rendszere (Suzuki Easy Start System) lehetővé teszi, hogy egy gyors gomb-nyomás elegendő legyen a motor elindításához, éppúgy mint a korszerű autók motorjainak indításakor.

ABS
Az elektronikus szabályozású blokko-lásgátlóval kiegészített fékrendszer biztos úttartást garantál intenzív lassításnál, csúszós útburkolaton is. A rendszer megakadályozza a kerekek blokkolását, ha az útburkolat tapadása hirtelen megváltozik, vagy túlságosan erősen fékez a vezető. Hatékony működése a modern vezérlőegységnek köszönhető, ami fordulatonként ötvenszer ellenőrzi a kerekek forgási sebességét, s az aktuális tapadási viszonyokhoz igazítja a fékerőt. *A rendszer működését befolyásolhatják az útviszonyok (pl. nedves, laza, egyenetlen talaj). Egy ABS-szel felszerelt jármű féktávja hosszabb lehet egy blokkolásgátlóval nem rendelkező modell esetében. Az ABS nem képes kivédeni a kerekek oldalirányú csúszását kanyarban. Kérjük, vezessen óvatosan és ne értékelje túl az ABS képességeit!

SDMS-α
A Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α) öt fejlett elektronikus vezérlőrendszert tartalmaz, amely lehetővé teszi a vezető számára, hogy mindegyikhez egyedi beállításokat válasszon. Optimalizálja a teljesítményjellemzőket és a motor viselkedését, hogy alkalmazkodjon a változó útfelületekhez, a vezetési körülményekhez és az előnyben részesített vezetési stílusokhoz.

HÁROM KÜLÖNBÖZŐ MOTORTELJESÍTMÉNY
Válassz három különböző motorteljesítmény közül, amelyekkel út és vezetési viszonyoknak megfelelően vezérelheti a teljesítményt. Az üzemmód 1. fokozata határozott választás a tapasztalt motoros számára egy sportos guruláshoz. 2. fokozata praktikussá teszi a motort a hétköznapi használatra. A 3. fokozata egy lágyabb teljesítményt nyújt, amelyben komfortosan lehet közlekedni.

EBCS
Ez a rendszer kiküszöböli, hogy a motorfékezés hatására a hátsó kerék kicsússzon vagy megugorjon, és egyenletesebb menetteljesítményt és irányíthatóságot biztosít. Három üzemmód, illetve a rendszer kikapcsolása közül választhatsz, hogy a vezetési körülményeknek vagy az igényeidnek megfelelően vezérelje a motorfékezés tényleges hatásfokát.

ALCS
A Suzuki egy olyan korszerű rendszert fejlesztett ki, amely sikeresen maximalizálja a gyorsulási teljesítményt, miközben megakadályozza, hogy az első kerék felemelkedjen a talajról. A rendszer aktiválását követően 10 üzemmódbeállítás választható: az 1. fokozat minimális vezérlést biztosít, míg a 10. fokozatban gyakorlatilag lehetetlenné válik az első kerék felemelése, még akkor is, ha a gázkart teljesen kinyitják és hátul egy utas ül.

ASL
A motorkerékpár-iparban elsőként került bevezetésre ez a rendszer, amely lehetővé teszi, hogy a végsebesség beállításával korlátozható legyen a sebesség, azon belül tetszés szerint lehet gyorsulni és lassítani. Megnyugtató opció lehet akkor, ha azon aggódsz, hogy túlléped a megengedett sebességhatárt.

ESS
A Suzuki motorkerékpárokon elsőként kapott helyet ez a funkció, amely az első és hátsó irányjelzőket villogtatja a követő járművek figyelmeztetésére hirtelen fékezés esetén 55 km/h vagy annál nagyobb sebességnél.

MEGSZAKÍTÁSMENTES GYORSÍTÁS
A rendszer éppen elegendő időre (az érzékenységi beállításoktól függően 50 és 75 ezredmásodperc közötti időtartamra) automatikusan megszakítja a teljesítményleadást a sebességváltó fogaskerekeinek körmein lévő terhelés feloldásához, ezáltal tisztán váltható a következő sebességfokozat, és simább, szinte megszakításmentes gyorsítás érhető el. Így a gázkar elzárása és a kuplungkar használata nélkül lehet lefelé és felfelé váltani, amivel értékes másodperceket tudunk gyűjteni a versenypályán.

MOTION TRACK TCS
A Suzuki fejlett mozgáskövető kipörgésgátló rendszere (Motion Track TCS) lehetővé teszi, hogy a vezető különböző kipörgésgátlási szinteket válasszon ki az út- vagy pályaviszonyoktól, valamint saját stílusától és tapasztalatától függően. A Motion Track TCS folyamatosan ellenőrzi az első és hátsó kerekek sebességét, a gázmarkolat állását, a főtengely pozícióját, valamint a sebességfokozatot és a motorkerékpár mozgását, szinte azonnal csökkenti a motorteljesítményt, amikor kipör-gés észlelhető vagy várható. A rendszer a motorteljesítményt a gyújtásidőzítésen és az üzemanyag-adagolószelep állásán keresztül szabályozza.

EURO 5
Csak az európai specifikációkkal rendelkező modellek rendelkeznek az EURO 5 előírásnak megfelelő károsanyag kibocsátással.

TEMPOMAT
A tempomat lehetővé teszi a motoros számára, hogy a beállított sebességgel haladjon a gázkar folyamatos húzása nélkül, aminek köszönhetően a hosszú utak során lényegesen csökken a motoros fáradtságérzete.

ISC
A fordulatszám asszisztens az ISC mechanizmus segítségével kissé megemeli a motor fordulatszámát, éppen annyira, hogy elinduláskor és alacsony sebességgel való közlekedésnél csökkentse a lefulladás kockázatát. Ezzel a funkcióval a vezető stabilabbnak, magabiztosabbnak érezheti magát a motor nyergében.

AKTÍV FÉKNYOMÁS ÁLLÍTÁS
A rendszer a motor terhelési állapotának függvényében segíti az optimális fékerő használatát. A rendszer a fékezés alkalmával folyamatosan figyeli a motor terhelését és a terhelésnek megfelelően állítja a féknyomást. Más nyomást alkalmaz a rendszer teljes- és mást részterhelés esetén.

Motor
Motor típusa Négyütemű, négyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC
Hengerűrtartalom 1340 cm³
Furat x löket 81 mm × 65 mm
Sebességváltó 6-sebességes mechanikus
Teljesítmény 145 kW (197 LE) / 9500 rpm
Nyomaték 155 Nm / 7200 rpm
Váz és Méretek
Hosszúság 2190 mm
Szélesség 735 mm
Magasság 1165 mm
Tengelytáv 1480 mm
Szabad magasság 120 mm
Futómű
Első futómű Fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás
Hátsó futómű Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás
Első fék Dupla tárcsa
Hátsó fék Tárcsa
Hátsó gumiabroncs 190/50ZR17M/C (73W), tömlő nélküli
Első gumiabroncs 120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli