A 2017-es GSX-S1000F a versenypályán született, az utcán nőtt föl, erőforrását tekintve pedig a versenyek legendás bajnokának, a GSX-R1000-nek a leszármazottja. Az új GSX-S sorozat a versenypályáról az utcára viszi a Suzuki GSX-R szellemét: azonos technológia és teljesítmény, ezúttal kifejezetten kényelmes utcai motorozásra ideális formában.
Több mint csupán egy szemlélet, szellemiség vagy örökség: ez a motor a generációról generációra fejlődő nagy teljesítményű alkatrészekről szól. A GSX-S1000F-et a GSX-R1000 hosszú löketű motorján alapuló 999 cm3-es, soros négyhengeres erőforrás hajtja, amit kiváló nyomatékgörbéje ideálissá tesz az utcai motorozásra. Mivel ez a motor is alacsony és közepes fordulatszámon kell hogy erős legyen, a bütykök az utcai motorozáshoz lettek optimalizálva.
Erős motorjával, a Suzuki fejlett kipörgésgátló rendszerével és a blokkolásgátlós Brembo fékekkel a GSX-S1000F komoly teljesítményt képviselő utcai motor. Ehhez add még hozzá az agresszív, vad, energikus külsőt, és olyan roadstert kapsz, amely magával ragadja a tekinteteket és uralja az utakat!
Irídium gyújtógyertyák biztosítanak erősebb szikrát és hatékonyabb égést. Ennek köszönhetően jobb a teljesítmény, egyenletesebb a gázreakció, egyszerűbb a gyújtás, és stabilabb az üresjárat, mint a hagyományos gyertyák esetében.
Az új bütyökprofil az utcai motorozáshoz optimális szelepidőzítéshez lett kialakítva, de a versenypálya észben tartásával.
A hűtőburkolatok hatékonyan vezetik a levegőt az újonnan tervezett nagy hatékonyságú, gömbölyű hűtőhöz. A folyadékhűtéses olajhűtő könnyű és kompakt.
Végeselem-módszer alkalmazásával új dugattyúkat terveztek az ideális szilárdság és súly eléréséhez.
A négy-az-egyben kipufogórendszernek is köszönhetően a motor alacsony és közepes fordulatszámoknál is erős, emellett hangja is izgalmasabb.
A Suzuki saját fejlesztésű nikkel-szilícium-karbid felületkezelő eljárásával (SCEM) készült hengereket a felső forgattyúházba integrálták, ezzel csökkentve a súrlódást, javítva a hőleadást és a tartósságot.
Az tízfuratos hosszú injektorok jobb égést és kisebb üzemanyag-fogyasztást biztosítanak.
A 73,4 mm × 59,0 mm-es hosszú furat-löket arány kiváló gázreakciót nyújt a teljes fordulatszám-tartományban.
Hatsebességes, kis áttételezésű erőátviteli rendszer függőlegesen döntött tengelyekkel, hogy a motor rövidebb lehessen.
Hatküllős könnyű alumínium ENKEI kerekek Dunlop abroncsokkal.
A matt fekete Renthal Fatbar alumíniumkormány az alapfelszereltség része.
Az alacsonyan, 815 mm magasságban elhelyezett ülés elősegíti az egyenes és kényelmes deréktartást, mindamellett a sportosságot is biztosítja a motoros számára.
Motor típusa | Négyütemű, négyhengeres, folyadékhűtéses, DOHC |
Hengerűrtartalom | 999 cm³ |
Furat x löket | 73.4 mm x 59.0 mm |
Sebességváltó | 6-sebességes mechanikus |
Teljesítmény | 110 kW (150 LE) / 10000 rpm |
Nyomaték | 108 Nm / 9500 rpm |
Hosszúság | 2115 mm |
Szélesség | 795 mm |
Magasság | 1180 mm |
Tengelytáv | 1460 mm |
Szabad magasság | 140 mm |
Első futómű | Fordított teleszkópvilla, tekercsrugó, olajcsillapítás |
Hátsó futómű | Központi rugóstag, tekercsrugó, olajcsillapítás |
Első fék | Dupla tárcsa |
Hátsó fék | Tárcsa |
Hátsó gumiabroncs | 190/50ZR17M/C (73W), tömlő nélküli |
Első gumiabroncs | 120/70ZR17M/C (58W), tömlő nélküli |