A 2017-es GSX-S1000 a versenypályán született, az utcán nőtt föl, erőforrását tekintve pedig a versenyek legendás bajnokának, a GSX-R1000-nek a leszármazottja. Az új GSX-S sorozat a versenypályáról az utcára viszi a Suzuki GSX-R szellemét: azonos technológia és teljesítmény, ezúttal kifejezetten kényelmes utcai motorozásra ideális formában.
Irídium gyújtógyertyák biztosítanak erősebb szikrát és hatékonyabb égést. Ennek köszönhetően jobb a teljesítmény, egyenletesebb a gázreakció, egyszerűbb a gyújtás, és stabilabb az üresjárat, mint a hagyományos gyertyák esetében.
Az új bütyökprofil az utcai motorozáshoz optimális szelepidőzítéshez lett kialakítva, de a versenypálya észben tartásával.
A hűtőburkolatok hatékonyan vezetik a levegőt az újonnan tervezett nagy hatékonyságú, gömbölyű hűtőhöz. A folyadékhűtéses olajhűtő könnyű és kompakt.
Végeselem-módszer alkalmazásával új dugattyúkat terveztek az ideális szilárdság és súly eléréséhez.
A négy-az-egyben kipufogórendszernek is köszönhetően a motor alacsony és közepes fordulatszámoknál is erős, emellett hangja is izgalmasabb.
A Suzuki saját fejlesztésű nikkel-szilícium-karbid felületkezelő eljárásával (SCEM) készült hengereket a felső forgattyúházba integrálták, ezzel csökkentve a súrlódást, javítva a hőleadást és a tartósságot.
Az tízfuratos hosszú injektorok jobb égést és kisebb üzemanyag-fogyasztást biztosítanak.
A 73,4 mm × 59,0 mm-es hosszú furat-löket arány kiváló gázreakciót nyújt a teljes fordulatszám-tartományban.
Hatsebességes, kis áttételezésű erőátviteli rendszer függőlegesen döntött tengelyekkel, hogy a motor rövidebb lehessen.
Hatküllős könnyű alumínium ENKEI kerekek Dunlop abroncsokkal.
A matt fekete Renthal Fatbar alumíniumkormány az alapfelszereltség része.
Az alacsonyan, 815 mm magasságban elhelyezett ülés elősegíti az egyenes és kényelmes deréktartást, mindamellett a sportosságot is biztosítja a motoros számára.